2. MyNetDiary

Legjobb testméretek a fogyás nyomon követésére

Az érdemi fogyás "útjelzői" Az érdemi fogyás "útjelzői" A fejlettebb országokban világszerte megfigyelhető fogyás súlyú utazás, hogy egyre nő a súlyproblémával küzdők aránya.

Ma van Ráhel napja!

Reális becslés szerint Magyarországon jelenleg 4 millió túlsúlyos és 2 millió elhízott ember él. A különböző módszerekkel végzett fogyási kísérletek töretlen népszerűségnek örvendenek.

Képernyőfotók Nyomon követheti a fogyásomat Ruhák Hogyan használd helyesen a mérleget a súlyod nyomon követéséhez? Hogyan mérd? A legjobb, ha reggel, ébredés nyomon követheti a fogyásomat állsz mérlegre mindig ugyanabban a ruhában pl. Érdemes mindig a hét azonos napján mérni.

Szerző: Egészségtükör Ezért nem mindegy, hogy a testtömeg csökkentésének mely útjait választjuk! A céljukat elért, súlyukat éveken át megőrzők példája igazolja, hogy kellő késztetés, kitartás, kontroll, tudatosság és megfelelő szakmai segítség mellett meg lehet változtatni az életmódot.

Egy ebéd árába kerül, de megéri

A megvalósításhoz több lehetőség is kínálkozik: étrend, mozgás, lelki vezetés, és gyógyszeres megoldás. Nézzük meg, hogy ebben az összetett folyamatban melyek a legfontosabb támpontok. Indíttatás A testtömeg csökkentését többféle dolog motiválhatja. Jellemző az esztétikai szempont, hiszen az előnyösebb külső kihat a párválasztásra, a munkavállalásra, a közösségbe való beilleszkedésre.

Az érdemi fogyás "útjelzői"

Emellett szerepet kaphatnak érzelmi indokok is: a magabiztosság növelése, az önkontroll javítása, stb. Jelentősebb testtömeg felesleg esetén mindehhez egészségügyi okok is társulhatnak, olyan kellemetlen tünetek megjelenésével, mint pl. A kísérőbetegségek kialakulása - magas vérnyomás, szív- és érrendszeri megbetegedések, légzési zavarok, nem inzulinfüggő cukorbetegség, bizonyos daganatos megbetegedések, epekőbetegség, stb.

Az kg súlyleadás enyhítheti vagy megszüntetheti az említett tüneteket és mérsékeli a társbetegségekkel járó egészségügyi kockázatot! Előfordulhat az is, hogy csupán valamilyen szubjektív tényező áll a fogyni vágyás legjobb testméretek a fogyás nyomon követésére - pl.

Nyomon követés

Legjobb reggel, vizelet- és székletürítés után, étkezés előtt, ruha nélkül és ugyanazon a mérlegen végezni a méréseket. Ezt a szokást érdemes egy életre szólóan fenntartani.

BMI Body Mass Index, vagyis testtömeg index révén - megállapítható, hogy aktuális testtömegünk ideális, vagy sem. A BMI értékünket úgy kaphatjuk meg, hogy a kilogrammban mért testtömegünket elosztjuk a méterben kifejezett magasságunk négyzetével.

A súlyod fogyjon, ne a bankszámlád!

A 18,5 alatti érték soványságot jelez. Túlsúly esetén minél előbb, elhízás mellett - a kísérőbetegségek kialakulásának veszélye miatt - viszont haladéktalanul el kell kezdeni foglalkozni a testtömeg csökkentésével! A BMI kategóriák statisztikai átlagok alapján kerültek meghatározásra, és nem veszik figyelembe az egyéni testfelépítésbeli különbségeket. Ezért pl.

legjobb testméretek a fogyás nyomon követésére

A zsírpárnák elhelyezkedése alapján kétféle típust különböztetünk meg: A férfiakon gyakrabban előforduló ún. Az "alma-típusú" elhízáshoz képest kisebb egészségi kockázatot jelent a leginkább nőknél megfigyelhető far- és combtájékra húzódó "körte-típusú" elhízás, ami visszeresség megjelenésére hajlamosít.

10 bombabiztos fogyókúratipp: megszólalnak a sikeres diétázók - Ripost

A derékkörfogat - a köldök magasságába eső - mérésével megtudható, hogy az alábbi számokhoz viszonyítva a szív-érrendszeri betegségek kialakulása szempontjából a veszélyeztetett csoportba tartozunk-e: Nőknél 80 cm felett mérsékelt, 88 cm felett magasabb, férfiaknál 94 cm felett mérsékelt, cm felett magasabb az erre vonatkozó kockázat. A maradandó eredményű testtömeg csökkentés érdekében rendkívül lényeges szempont, hogy az energiabevitelt milyen mértékben csökkentjük! Az kcal-val kevesebb napi bevitel mellett lehetősége van a szervezetnek az anyagcsere megfelelő áthangolására, tartható az ajánlott heti átlag 0, kg fogyás, s ezzel megelőzhető az ingadozó, ciklikus testtömegváltozás az ún.

Szerző: Ripost A felmérés során az válaszadó mindegyike egy 50 diétás tippből álló listát kapott, amelyen a 10 legjobbat kellett megjelölniük arra az esetre, ha gyorsan szeretnék leadni a felesleget. A lista élén a napi testsúlymérés végzett, a második a televíziós főzőshow-k kikapcsolása volt. Harmadik helyre futott be az a tipp, hogy használjunk kisebb tányérokat, így kevesebbet fogunk enni. A negyedik: készítsünk magunkról egy topless fényképet háromnaponta — így látványos és nyomon követhető lesz a változás, ez pedig további motivációt ad.

Összetett okok - sokrétű megoldás A túlsúly és elhízás kialakulásának számtalan - genetikai, hormonális, társadalmi, gazdasági, stb. Megoldásként több - egymás hatását erősítő, de nem helyettesítő! A változtatási javaslatok kiterjedhetnek a legjobb testméretek a fogyás nyomon követésére lista összeállítás, termékek címkéjea nyersanyag válogatásra kevesebb energiát, vagyis kevesebb zsiradékot és egyszerű cukrot, több rostot tartalmazó ételek választása a folyadékfogyasztásra, az ételkészítési módokra, a helyes elosztásra, az étkezés körülményeire egyaránt.

legjobb testméretek a fogyás nyomon követésére

Mindezek részletes ismertetésére most nem térünk ki, mivel hírlevelünk keretei ezt nem teszik lehetővé. Lényeges szempont, hogy a háztartást vezető hozzátartozó - legtöbbször a feleség, édesanya - együttműködése is befolyásolhatja a testtömeg csökkentés kimenetelét, ezért jó, ha a közös egyeztetésbe őt is bevonjuk.

A lista élén a napi testsúlymérés végzett, a második a televíziós főzőshow-k kikapcsolása volt.

A női nem szerepe a gyermekkorban rögzülő szokások, a családi táplálkozási minta kialakulására nézve is döntő jelentőségű. Az izomsejtek ugyanis még nyugalmi állapotban is több energiát igényelnek, mint a zsírsejtek.

legjobb testméretek a fogyás nyomon követésére

Mivel a rendszeres fizikai aktivitás mérsékeli az alapanyagcsere - testtömeg csökkenéssel együtt járó - lassulását, ezért fontos, hogy naponta legalább 30 percet intenzíven mozogjunk! Az egészségi állapotnak leginkább megfelelő mozgásforma kiválasztásában sokat segíthet a gyógytornász, illetve a személyi edző. Ideális, ha ebben a folyamatban - a tanácsadás és felvilágosítás mellett - egyfajta lelki támaszt is jelent a szakorvos, háziorvos, pszichiáter, pszichológus.

Sosem késő változatosabban táplálkozni, mérsékelni a bevitt kalóriamennyiséget.

Társbetegség esetén már es BMI fölött alkalmazható a gyógyszeres megoldás. A folyamatos szakmai orvosi, dietetikai kontroll mindemellett elengedhetetlen. A súlyproblémával küzdők számára az igazi külső segítség a társszakmák összefogásán, team munkán alapulhat.

Forrás: Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége.