Zsírégetés: Tévhitek, tippek és trükkök

Zsírégetés mi az, Melyik zsírégető edzés a leghatásosabb a számodra?

Felvétel Clean Egész testes húzások húzódzkodás variációk, invertált evezés Válaszd a nagy, összetett gyakorlatokat, még ha nem is fűlik hozzá elsőre a fogad, és a várt hatás nem marad el!

Hasonló témájú cikkeink

Még pár gondolat a kardióról A fogyás során a cél a gyakorlatok zsírégetés mi az. Ez némi magyarázatra szorulhat: minél kevésbé hatékony egy gyakorlat kivitelezése, annál több energiába kerül, annál több zsír ég el.

Ez így már logikusan hangzik, igaz?

zsírégetés mi az

A kardióhoz nagyon hamar hozzászokik és adaptálódik a szervezet, ezért egyre több és több kell ene belőle ugyanakkora hatás kiváltásához. Az ellenállással végzett edzéssel a helyzet pont fordított. Minél jobb vagy a súlyzós edzésben, annál nagyobb mennyiséget vagy képes elvégezni és ez annál több "üzemanyagot" kíván.

Melyik zsírégető edzés a leghatásosabb a számodra?

Próbálj tehát erősebbé válni ahelyett, hogy csak a futópadon kínoznád magad! A túlzásba vitt kardió csak dekondícionál, ami azt jelenti, hogy a korábban megszerzett erőt, állóképességet, gyorsaságot részben elveszíted. Óriási visszaesést jelent majd a pár hónap végén, amikor visszatérsz a zsírégetés mi az edzésprogramodhoz, ami lehet akár erő- gyorsaság vagy tömegnövelés. Ha a program végére gyengébb leszel, mint amikor elkezdted, az egyértelmű negatív visszalépés és nem jó a programod!

A zsírvesztés nem szabad, hogy egyenlő legyen az erővesztéssel! Nem azért dolgoztál korábban annyit, hogy ez történjen velük. De ha nem gyakorlod, nem tartod fenn ezeket a kondícionális képességeket, nincs más választása a szervezetednek, mint "felesleges képességként" megbélyegezni őket és megszabadulni tőlük.

Hogy teljes legyen a kép, szót kell ejtenünk a kardió edzés pozitív oldaláról is, mert természetesen van helye az edzésben. A nagy intenzitású intervallum edzés Zsírégetés mi az valóban rengeteg zsírt mobilizál, ami azt jelenti, hogy a zsírraktárakból a véráramba kerül.

Zsírégetés hogyan tud megszabadítani a túlsúlyodtól?

Ezzel még csak fél munkát végeztünk, mert arról is gondoskodnunk kell, hogy hova érkezik meg. Tehát a mobilizált - a zsírraktárakból a véráramba juttatott - zsírt még el is kell égetnünk.

Zsírégetés: Tévhitek, tippek és trükkök Megosztás: Whatsapp Még mindig gyakran vitát vált ki az a kérdés, hogy a sport által tényleg lehet-e fogyni.

Ha visszajut az eredeti legjobb zsírégető kiegészítő nem stimuláns, akkor pontosan ott vagyunk, ahonnan indultunk. Ezen felül további előnyökkel is jár az egyenletes tempójú kardió edzés. Fejleszti a szív munkájának hatékonyságát, erősebbé teszi testünk motorját, mert a "2-es zónában" végzett folyamatos munka edzi a szív pumpáló képességét. Ebben a pulzustartományban a szívnek van ideje teljesen megtelni vérrel, ami több vér "szivattyúzását" jelenti, így nagyobb kapacitásában tudjuk kihasználni.

Minden egyes szívverés növeli tehát a kipumpált vér mennyiségét. Az erős szív pedig mindenkinek jól jöhet, igaz? Továbbá fejleszti az izmok kapillarizáltságát, ami nem csak az általános munkakapacitásra van jó hatással, de a zsírégetés mi az is nagy segítségünkre lehet. Hetente 2, vagy maximum 3 alkalommal végzett perces kiegészítő kardió edzés jó hatással van a fentieken túl a zsírégetésre is. A látszólagos ellentmondás kiküszöbölésére zsírégetés mi az megoldás is létezik.

Egyik a HIIT után beiktatott steady-state cardio egyenletes tempójú kardió edzés, ami gondoskodhat a zsír elégetéséről és arról, hogy a mozgás befejeztével ne újra a zsírraktárban kössön ki. Ilyen típusú egészséges és élvezetes mozgás lehet az evezőpadon végzett munka vagy a biciklizés. A több itt most tényleg több! Már ha ingerekről beszélünk.

Túl gyakran csak egyféle módszert alkalmaznak a szépség zsírégető véleményeiről elősegítéséhez.

Ez bizony hiba. A zsírégetést célzó edzésekben a zsírégetés a fő cél, ez vitán felüli. Viszont ha már van rá lehetőségünk, igyekeznünk kell megőrizni az egyén már megszerzett kondícionális képességeit is úgy, mint az erő vagy az állóképesség. Mert ugyan szép dolog a kockás has és zsírégetés mi az eres bicepsz, de ezek funkcionalitását nem szabad veszni hagynunk. Úgy kell összeállítani az edzéstervet, hogy a pár hónapos zsírégető blokk végére ne vesszen el teljesítmény, sőt, ha lehet, fokozzuk azt.

Mi a zsírszövet?

Szerintem nem. Véleményem szerint a nyilvánvaló és már taglalt előnyökön felül a futópadon kocogás ellen szól az is, hogy egy változatos, erőedzéssel, nagy intenzitású intervallum edzéssel tarkított program sokkal jobb általános közérzetet teremt, igazi fittség érzetet ad, ami kihat a hétköznapokra is és arra, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben a mindennapokban.

Sokkal jobb a "könnyű vagyok, erős és fitt, át tudnék menni a falon, a jó állóképességem miatt akár többször is" érzés, mint a "jaj, már megint órákat töltöttem el a futópadon, halálra untam magam és megint ugyanez vár rám".

Mennyit lehet fogyni a zsírégető készítményektől? Zsírégető kalauz Zsírégetés és erősítés egyszerre? Ezt tudja a MetCon Intervallum edzés elméletben és gyakorlatban Rapid diéták? Inkább ne!

Az előbbi esetben a motivációt is sokkal könnyebb megőrizni, ami szintén egy sarkalatos pontja a mentálisan is megerőltető, pörgős, zsírégető edzéseknek. Minél többféle ingerrel bombázod a testedet, annál nehezebb adaptálódni hozzá, annál több energiát igényel és annál több zsír esik a folyamat áldozatául üzemanyag formájában.

Sajnos dogmaként él a fit pulzus zsírégetés, hogy "szálkásításhoz kis súllyal sokat", amivel "csak" annyi a gond, hogy nem elég hatékony, már ami a kitűzött célt illeti, és amiben jobb leszel az a kis súlyok felemelése sokszor.

Funkcionális szempontból ez nem lehet reális cél.

A tíz legjobb zsírégető gyakorlat + tanácsokkal

Az erő fejlesztésének fontosságát ebben a fajta edzésben sem lehet eléggé hangsúlyozni. Miért ne emelnél nagyobb súlyokat, amelyek segítségével erős, egészséges leszel és a hétköznapi életben is használható képességeket fejlesztesz, ráadásul fogyjon arizonában hatékonyabb is a céljaid eléréséhez?

Az aerob edzés és a zsírégetés - fussegymosolyert.hu

Tiszta profit! Tervezz okosan! Ha eldöntötted hogy zsírt akarsz égetni és milyen gyakorlatokat, módszereket alkalmazol, csoportosítsd őket fajtájuk szerint és annak alapján tervezz! Fontos kiemelni, hogy döntő fontossággal bír a megfelelő regeneráció ebben az esetben is, különben jobb esetben csak elkedvetlenedés, bizonyos fajtájú "mentális túledzettség" jelentkezik, rosszabb esetben meg is sérülsz. Ha például minden nap intervallum futást kell csinálnod, hamar eleged lesz belőle.

Érd el, hogy "éhes legyél", várd az edzést! Ennek egyik módja lehet az okosan felépített változatosság. Sok kicsi sokra megy! Apróságnak tűnhet és valóban az is, de ha összeadódik, már jelentős mennyiségnek tekinthetjük ha az edzéseid alatt a pihenőidőben nem csak ülsz, pihensz vagy a telefonodat nyomogatod, hanem egyszerű mobilizáló gyakorlatokat végzel. Esetleg egy kis plank néhány tíz másodperc is helyet kaphat. Minél több munkát elvégzel abszolút értékben denzitás!

Ne becsüld alá a sok apró és könnyűnek tűnő gyakorlat fontosságát, ha nagy mennyiségben és következetesen végzed őket!

Sétálj többet! Minél többet zsírégetés mi az, annál több energiát használsz fel, emlékszel?

zsírégetés mi az

Erre az edzőtermen kívül is tudsz hangsúlyt fektetni. A séta nagyon egészséges minél laposabb a cipőd talpa és a lábfejed minél jobban szét tud terülni, annál jobbnyugtató hatású, egyfajta aktív meditáció is lehet viszonylag ingerszegény monotonitása miatt. Az edzéshez képest nagy előnye, hogy semennyi kortizolt nem termel, tehát nem kell félni a zsír égetésének lassulásától és az esetleges katabolikus hatásaitól.

zsírégetés mi az

A tempós gyaloglás óránként kcal-t éget. Ha ügyes vagy, egy nap alatt perc gond nélkül kijöhet. Kevésnek tűnik, de egy héten az már kcal, ami akár egy kalóriadeficites napi étkezésnek felel meg. Ebből a szempontból vizsgálva egy hét alatt "le tudod sétálni" akár egy teljes napi étkezésedet is. Ez pedig már számottevő.

Lélegezzük ki a zsírt!

Pár egyszerű trükkel nagyobb mennyiségű sétát tudsz eszközölni magadnak. Például ha időd engedi, sétálj az eggyel messzebb lévő helyi járat megállóba vagy parkolj pár utcával arrébb az autóddal.

zsírégetés mi az

Sok kicsi itt is sokra megy! Ne becsüld alá, csak mert nem egy szokványos "fogyós tipp" és nincsenek tele vele a fitnesz magazinok vagy mert nem "hardcore"! Koffein edzés előtt? Igen és nem. Az edzés előtti koffein valóban serkenti a zsírbontást és mivel energikusabbnak érzed magad, nagyobb intenzitással tudsz edzeni és így több kalóriát elégetni. Az árnyoldala viszont, hogy a koffeinhez nagyon hamar hozzászokik a szervezet, egyre nagyobb és nagyobb adagra van szükség az elvárt hatás kiváltásához.

A túladagolás pedig már egészen biztosan egészségtelen.

zsírégetés mi az

Illetve a koffein egyik hatása, hogy emeli a kortizol szintjét, ami egy katabolikus hormon, tehát az izomépítés és megtartás ellen hat. A helyes út itt is, mint általában, az arany középút: fogyassz koffeint, például kávé formájában ha szereted, esetleg nagyobb adagban egy-egy extrém fáradt napon, de csak eseti jelleggel és semmiképp se zsírégetés mi az túlzásba! Egy zsírégető edzésciklus során a zsírvesztésre kell koncentrálnod, de nem szabad szem elől tévesztened az általános célodat!

Erősebb leszel a programod végére? Lehetséges, de valószínűleg nem, inkább csak megtarthatod a már megszerzett erőt. Izomtömeget fogsz felszedni? Kalóriadeficitben nem hinném. Viszont közelebb leszel az álomalakodhoz és most ez a fő célod. Mindezek tetejében jobb lesz az állóképességed, az erőd megmarad, bizonyosan növekszik az edzéskapacitásod és a volumen, amit egy edzésen el tudsz végezni. Ez pedig már egy igen jó alap lesz a következő edzésciklusodhoz, legyen bármi is a célod.

Hasonló témájú cikkeink.